Ne vin in service diferite imprimante, care prezinta aceasta defectiune prezentata in imaginea urmatoare, test page si anume dubleaza imaginea imprimata. Cauzele pot fi de la cartușele de toner, de la unitatea de transfer, sau uneori chiar de la mizeria ce se depune pe rola de presiune sau pe fixing filmul din fuser.  Noi putem sa rezolvam aceste probleme ale imprimantelor, in timp scurt, avind suport tehnic si personal calificat care asigura o interventie de calitate.

 

belt transfer defect mainboard hp1600  main motor hp1600 

 

 

 

Unele imprimantele inkjet au cartuse separate de capul de printare, numit printhead. Printhead-ul trebuie periodic curatat de cerneala acumulata in exces, care se intareste in timp.

Pentru curatare trebuie sa faceti urmatoarele actiuni:
1. Scoateti cartusele.
2. Scoateti cu grija printhead-ul. In general are o parghie care trebuie ridicata.
3. Curatati cu putina apa calda si sapun zona de printare si zonele adiacente.
4. Curatati contactele electrice cu grija.
5. Lasati sa se usuce bine, dupa care montati-l la loc si reintroduceti cartusele in locul lor. 6. Porniti imprimanta si verificati.
Daca imprimanta da un mesaj de eroare, adresati-va unui service de imprimante. 

Am primit in service multe imprimante cu cerneala care aveau aceeasi problema: nu recunosteau cartusele, desi acestea erau noi si originale. Mentionez ca o mare parte din cartusele inkjet produse de HP, Canon si Lexmark au capetele de printare incluse, ceea ce le confera avantajul ca de fiecare data cand se schimba cartusul se schimba si capul de printare, deci calitatea tiparirii se pastreaza in timp.

Va vom spune ce trebuie sa faceti inainte sa veniti cu imprimanta in service pentru aceasta problema. 
In primul rand desigilati cu grija cartusele noi si nu uitati sa scoateti sigiliul de pe capul de printare.
Apoi, inspectati cu ajutorul unei lumini mai puternice carriage-ul, adica lacasul unde va fi instalat cartusul. Daca vedeti urme de cerneala sau murdarie, atunci folositi un betigas cu vata inmuiat in alcool ca sa curatati cerneala. Daca cerneala este intarita trebuie sa insistati mai mult. 
Atentie! Verificati inainte sa introduceti cartusul, ca locul in care il introduceti este cel corect. De multe ori am gasit cartuse color instalate fortat in locul celor negre si invers.
Instalati cu grija cartusul in imprimanta. Acesta nu trebuie sa intre foarte usor, in general trebuie sa auziti un click daca s-a instalat corect. De multe ori cei care vin cu imprimante care nu recunosc cartusele nu au inserat corect cartusele in carriage. 
Daca totul pare in regula, porniti imprimanta si vedeti daca recunoaste cartusele sau daca nu, ce mesaj de eroare da.
Daca imprimanta nu recunoaste in continuare cartusele atunci va asteptam in service ca sa identificam cauza si sa remediem defectul. 

 

Mesajul de eroare "paper jam" este unul din cele mai frecvente mesaje de eroare pe care le intalnim cand dam comanda "Print". Mesajul semnifica faptul ca hartia este blocata undeva in imprimanta. In multe cazuri putem sa rezolvam singuri problema blocarii hartiei in imprimanta. Iata ce trebuie sa facem:

- in primul rand trebuie sa verificam daca imprimanta a prins o hartie sau mai multe. Daca a tras mai multe hartii deodata si acestea au blocat imprimanta, atunci este foarte posibil ca hartiile sa fi fost lipite una de alta. De multe ori topurile de hartie contin multe pagini de hartie prinse una de cealalta chiar prin bavurile rezultate in urma taierii la dimensiuni de catre masinile de debitat.

In acest caz, trebuie sa "vanturam" putin topul de hartie, astfel incat hartiile sa se desprinda una de alta, si apoi sa reincercam tiparirea. Alta solutie ar fi folosirea altui tip de hartie.

- Daca imprimanta a prins o singura coala de hartie, atunci coala trebuie extrasa cu grija. Este recomandabil sa scoateti intai cartusul sau cartusele si apoi sa trageti usor si uniform de coala de hartie.

Dupa ce ati extras coala de hartie, verificati daca nu sunt corpuri straine pe traseul hartiei prin imprimanta, bucatele de hartie, agrafe, ace, etc. La imprimantele laser trebuie verificata mai ales zona cuptorului, unde pot aparea diverse mici deseuri rezultate in urma procesului de incalzire a tonerului.
Daca nu ati gasit nici un corp strain, atunci verificati starea de curatenie a traseului si uzura rolelor de preluare a hartiei. Este posibil ca rolele de preluare sa fie uzate sau murdare. La unele imprimante puteti schimba cu usurinta rola de preluare, la altele trebuie sa apelati la un service specializat, cum este al nostru.

Calitatea si precizia imprimarii la imprimantele laser este data in buna masura de acuratetea cu care raza laser ajunge pe zonele acoperite de toner, care vor forma modelul de printat.
Raza laser este ghidata printr-un ansamblu de lentile si oglinzi, numit ansamblu optic.
In urma folosirii intensive a imprimantelor laser, ansamblul optic se poate decalibra, sau pur si simplu acoperi cu un strat subtire de toner. Atunci imprimanta incepe sa tipareasca culori sterse si imagini neclare.
Rezolvarea problemei se poate face la noi in service, prin dezasamblarea sistemului optic si curatarea fiecarei parti ale sale.
Daca aveti asemenea problema, va asteptam cu imprimanta la noi in service pentru remediere. 

De multe ori ne-au venit in service imprimante laser care tipareau sters, fara contrast pe negru sau pe culori.

Cauzele acestui defect pot fi urmatoarele: Cartusele. Cartusul negru, sau cartusele de culoare au rolele magnetice defecte, sau cilindrii drum uzati. Solutia in acest caz este simpla: trebuie inlocuite partile defecte ale cartuselor. 

Sistemul optic de ghidare. Imprimantele laser folosesc o raza laser care este ghidata de un sistem optic de oglinzi si prisme spre cilindrul drum. In cazul in care sistemul optic este decalibrat sau murdar de praf sau de toner, raza laser va fi defocalizata si rezultatul pe hartie va fi o imagine fara contrast, stearsa. In acest caz, imprimanta trebuie adusa in service pentru curatarea si calibrarea sistemului optic.

localprinteronlineprinterImprimanta este inspectata vizual, dupa care se incearca punerea in functiune. In cazul in care imprimanta nu porneste deloc, se verifica pe loc alimentatorul si prezenta unui scurtcircuit. 

Daca problema este de la alimentatorul imprimantei, acesta se poate schimba pe loc sau comanda si imprimanta nu mai necesita intrare in service. Daca defectul provine de la cartuse, atunci cartusele se pot schimba pe loc in limita stocului disponibil. 

Daca problema este de natura mecanica sau electronica, se face un proces verbal de intrare in service care se inmaneaza clientului. 

Dupa identificarea problemelor pentru care a fost adusa la service imprimanta, sunam clientul si il informam despre defect si despre costurile reparatiei. De asemenea il informam asupra starii cartuselor. 

Daca clientul este de acord cu reparatia imprimantei, o executam si oferim garantie pentru reparatie. 

Clientul este anuntat cand poate veni sa ridice imprimanta reparata.